Klachtenregeling
Heb je een klacht over het Centrum voor Jeugd en Gezin? Dan kun je contact met ons opnemen. Er zijn verschillende mogelijkheden. Misschien heb je een klacht over onze werkwijze of bijvoorbeeld een medewerker. Of je bent niet tevreden over het delen van informatie via JeugdMATCH. Bij wie je moet zijn, hangt af van wat je klacht is.
Klacht over een zorgaanbieder
- Medewerkers van het Centrum voor Jeugd en Gezin, zoals jeugdverpleegkundigen, jeugdartsen of pedagogen, zijn in dienst bij verschillende organisaties. Heb je een klacht over de zorg, dan kun je terecht bij deze organisaties zelf. Voor de jeugdgezondheidszorg is dat bijvoorbeeld Hecht GGD Hollands Midden.
- De meeste organisaties hebben een duidelijke aanpak van klachten. De eerste stap is vaak een gesprek om te kijken of je het met elkaar eens kunt worden. Het kan zijn dat in het gesprek de klacht niet voldoende is afgehandeld. Dan kom je meestal terecht bij de direct leidinggevende van de persoon met wie je het eerste gesprek voerde.
- Met klachten kun je ook terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersoon van Jeugdstem. De vertrouwenspersonen van Jeugdstem zijn niet in dienst van een zorgaanbieder of de gemeente. De vertrouwenspersoon biedt gratis informatie, advies en ondersteuning.
Klacht over JeugdMATCH
- Lees op de pagina JeugdMATCH wat je kunt doen.
Klacht over de website
Een klacht over de informatie op deze website kun je melden via redactie@cjghm.nl. De manier van afhandeling hangt af van de inhoud van je klacht. De hoofdredacteur van de CJG-websites regelt de afhandeling op basis van de volgende klachtenreglementen:
- Klachten over de regionale redactie behandelen we volgens de klachtenregeling Hecht.
- Klachten over het E-consult worden afgehandeld volgens het klachtenreglement van de organisatie die de vraag heeft beantwoord.
- Klachten over de manier waarop opmerkingen over de toegankelijkheid van de website zijn behandeld, handelen wij af via het Klachtenformulier toegankelijkheid.
- Klachten over de lokale redactie en de beleidsvoering worden afgehandeld volgens het klachtenreglement van de gemeente. Hierna staat de mogelijkheid open een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman.